onsdag den 17. april 2013

Lauras fødselsdagskage og de første Cake pops

Lauras forældre ville gerne have endnu en "klassiker" (aka. chokoladekage med hvid Toblerone) til Lauras fødselsdag.
Det skulle være med Bamse, da han er favoritten for tiden. Så jeg fik en modellerings opgave med i købet. Og for en sjælden gangs skyld er jeg ovenud tilfreds med resultatet.

Samtidig var jeg vild for at afprøve min julegave fra min super søde amerikanske grandkusine og familie, som mente jeg skulle forkæle manden lidt. Jeg fik grej til at lave cake-pops. Cake-pops er vel lettest at beskrive som en slikkepind, blot med kage i stedet for bolche.
I dette tilfælde er det også chokoladekage, som er overtrukket med gammelrose candy melts. Candy melts er en slags chokolade stykker, som er beregnet til at smelte, enten over vandbad eller i mirkoovnen og de er lidt lettere at arbejde med end ægte chokolade, fordi man ikke behøver at bøvle med specifikke temperaturer. Hvis massen bliver for varm til at se skinnende og fløjs-chokoladeagtig ud, tilsætter man blot vegetabilsk fedtstof f.eks. palmin og vupti, den er så god som ny igen.

Da først mine cake-pops var overtrukket med candy melts og det var stivnet, blev der skrevet Laura på dem med modelleringschokolade. Jeg var forundret over at det var let nok at lime bogstaverne fast med madlim, for normalt er det ikke det bedste til modelleringschokolade. Men det gik legende let.

Resultatet blev en kage, som både så sommerlig ud og passede til en lille pige, uden at afskrække de voksne (som vist var i stort overtal til at indtage herlighederne).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar